Doften av bränt

Känns som att min tankeverksamhet har jobbat på övertid idag... =P Suttit och pluggat&skrivit hela dagen thanks to en uppsats-deadline 21.00. Jag skulle iofs kunnat vara färdig för flera dagar sen, men...jag jobbar bäst under press =P

Underskattad njutning: Ta fram anteckningsblocket, bläddra fram till att-göra-listan, stryka över (och när inte det inte riktigt räcker för att må bättre - ta en lång varm dusch).

Har lyckats med ytterligare en sak idag förutom uppsatsen. Jag har bränt sönder en kastrull. Duktigt Linnéa. Detta innebär att jag nu har två kastruller som är svarta i botten och två som fortfarande funkar. Måste shoppa svinto imorgon, haha =P Rostning av havregryn har varit orsaken båda gångerna (blir en helt ny smak, havregrynsgröt på rostade gryn hör numera till frukostrutinen). Att tänka på i fortsättningen - rosta gärna, men INTE på för hög värme och glöm INTE bort att röra runt i el. skaka på kastrullen med jämna mellanrum. Glömmer man bort båda dessa saker samtidigt - då har man sig en svart kastrull!
                 Blir så trött på mig själv ibland.

Kikar på Sunes Jul på youtube - nostalgi på hög nivå! Har inte sett det sen det gick på tv som julkalender, och det var ju ett tag sen nu...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0