Byråkrati livar upp vardagen...

Som fd IB-elev är man sällan överdrivet populär hos den svenska antagningsenheten. Underliga papper på engelska, annat betygssystem och behörighetstrubbel får inte handläggarna i Strömsund att hoppa högt av glädje direkt.
www.studera.nu kan man logga in på sin personliga sida och se exakt vad som händer med ens ansökan. Festligt värre. På min sida har det sedan i vårvintras stått "Ej behörig" på alla mina ansökningar inför hösten. Därför har jag den senaste tiden fått krångla med med otaliga samtal till Strömsund, intyg från diverse lärare, kompletteringar, ännu fler samtal, fler intyg... Dessutom har ingen kunnat ge mig ett rakt svar på vad som krävs, det har mer varit:
"Det är nog bättre att jag kopplar dig vidare", "Det är svårt att säga", "Kan du prova att ringa imorgon igen?", "Jag kan inte svara på det, du får vänta och se", "Jaadu, det vet jag inte riktigt, har du provat att ringa antagningsenheten i Strömsund?"

JAG VILL JU VERKLIGEN BÖRJA PLUGGA TILL HÖSTEN!

Så loggade jag in idag för att...tja, jag ogillar att ge upp helt enkelt. Guess what - det står inte "Ej behörig" på ett enda av mina alternativ längre! =D Nu är det "Handläggning pågår" som gäller. Det lovar visserligen ingenting alls, men betyder att de omprövar mina ansökningar och att mina ansträngningar alltså inte varit förgäves. There's still hope! Så Skönt!!

6-8 juli skickas första beskedet ut...


Kommentarer
Postat av: Ida

Hoppas på att det blir ett bra besked du får!

Kram!

2008-06-26 @ 21:39:35
URL: http://idadans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0