MDH-besök

Västerås hela dagen igår! Åkte extra tidigt för att hinna med lite mer än bara högskolan. Hur gick det då? Tja, Violinateljen hittade jag till, men det blev varken harts eller cello (tur iofs..) eftersom det endast var öppet på vardagar. Suck. Danshuset nästa, tyvärr var det inte särskilt öppet där heller. Jaja, nu vet jag vart det ligger iaf! nJoy gick det mycket bättre med! På våning 9 fick jag prata med en trevlig receptionist, numret till Sara som var personalansvarig, samt den uppmuntrande meningen "Det ska säkert gå bra, hon är alltid öppen för förslag".

Öppet Hus-samling på stationen för gemensam promenad till högskolan. Där var det både en minimässa (Kårenkillarnas monter var bäst, de tipsade om bästa partydagarna samt vart man absolut inte skulle bo), allmän information i aulan, uppdelad info om det program man var intresserad av (sjukgymnast!!), rundvandring på skolan och en avslutande stadsvandring. Visserligen har jag vandrat runt i Västerås förut, men med över tre timmar kvar tills bussen skulle gå kunde jag lika gärna hänga på!

17.00 var roligheterna slut och alla begav sig hemåt, 20.00 skulle buss 888 ta mig till Karlstad. Lyckligtvis förbarmade sig guide-John över mig och tog med mig till Spicy Hot. Tokgoda nudlar med kyckling, fläskfilé, räkor och hackade jordnötter!! Nr.14 var det, rekommenderas varmt! =D Sen blev det fotboll, Mario Kart, studentlägenhetsbesök, öl och human tetris tills det var dags för mig att åka västerut igen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0