Boktips

Åska och spöregn i solstaden under förmiddagen. Vad hittar man på då? Jag hittade iaf en bok i min bokhylla jag inte läst tidigare (sån där gratispocket som följer med tidningar under sommarmånaderna) och efter att ha börjat läsa kunde jag inte lägga den ifrån mig.

Den Hungriga Prinsessan av Christina Herrström


Om man nu ska vara kritisk (och det ska man) kändes mycket av det som hände lite väl tillrättalagt, och karaktärerna en aningens grovhuggna och stereotypa... Men ändå! Vilken bok! Budskapet gick fram, ingen tvekan om det. Dessutom har Christina ett underbart språk, jag älskar alla nya ordkombinationer hon använder så självklart.
En historia om att våga vara obekväm
Hittade en recension på bokrecension.se:

"Strålande och osannolikt pricksäkert   (Betyg 5 av 5)

En alldeles helt fantastisk levande och vital bok som man slukar från pärm till pärm. Att så häpnadsväckande insiktsfullt klä av vårt dagliga liv och träffa så på pricken i kärnan i vårt ibland meningslösa liv. Det är stora och livsavgörande frågor som dyker upp och ett ifrågasättande av det "liv" el rollspel som många, många kvinnor spelar. Språket är aldrig banalt utan har en enorm kraft; ja, hela boken utstrålar så mycket energi att man nästan blir häpen. Denna kommer jag att rekommendera till alla jag känner - såväl män som kvinnor och ffa till allas döttrar."

Så köp, låna, läs (ifall det kommer ytterligare regn innan sommaren är slut)!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0