Min inre afrikanska kvinna

Konsert med Klaraensemblen nu på kvällen. Vi var på Biskopsgården (mittemot bibblan ungefär) och sjöng för....ja, jag vet inte riktigt, men det var iaf en hel del afrikaner på besök. =) Fina vårsånger blev det, "Vintern rasat...", "Sköna maj, välkommen" och "Värmlandsvisan" bland andra. Det bjöds även på en del afrikansk musik, sång och dans framfört av en minst sagt entusiastisk man från Tanzania.

Efteråt blev vi bjudna på mat och Ditt Matställe stod för cateringen - tokgott! De har lunchservering på Norrstrand, måste definitivt prova någon gång...

Just nu kan jag inte lyssna mig mätt på Marit Bergmans Let's Just Fall In Love. Perfekt att lyssna på när man cyklar väldigt fort i solen och känner doften av blommor och nyklippt gräs.

Oh please let me draw your picture
You've got such pretty eyes
Let's jump of sky-high buildings
Let's believe that we can fly
Let's do it cause we want to
Let's do it cause we can
Let's laugh our very heads off
Let's do it once again

Let's get naked under blankets
Let's get wasted, let's get stoned
Let me tell you I adore you
Oh let me take you home
Let's not talk about the sorrows
Let's just say that, oh oh oh
Let's go crazy for each other
And let's just fall in love...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0